NFN – Compleet digitaal landschap met ledenportaal en webshop

NFN Open & Bloot is de Nederlandse vereniging voor blootrecreatie en heeft meer dan 50.000 leden. Door een compleet digitaal landschap te ontwikkelen ondersteunt NIO NFN om alle processen die daarbij komen kijken te optimaliseren en om alle data rondom lidmaatschappen, leden & communicatie, ten volle te benutten. NIO heeft voor NFN o.a. een Ledenportaal en een webshop (met eigen klantportaal) ontwikkeld.
Wanneer? 2019 – heden
Werkzaamheden? Technisch ontwerp, development, API-ontwikkeling, webshop, procesoptimalisatie, design, projectmanagement, app-ontwikkeling

Alles regelen vanuit één plek

Met het nieuwe ledenportaal kan NFN alles rondom de lidmaatschappen van de 50.000 leden eenvoudig regelen. Van het versturen van mails naar nieuwe leden tot het bijhouden van het ledenverloop: NFN kan nu vanuit één systeem aan de slag. Ook ontwikkelde we een gebruiksvriendelijke inlog speciaal voor leden en aangesloten verenigingen zodat zij eenvoudige zaken – zoals een adreswijziging – ook zonder hulp van NFN kunnen regelen. Een uitbreiding van het digitale landschap die NFN veel tijdwinst oplevert!

Handige koppelingen

Het nieuwe portaal is verder naar wens uitgebreid met een koppeling met financieel systeem Twinfield en de integratie van Mail Managementsysteem Spotler. Natuurlijk hebben we NFN en haar leden ondersteund bij de volledige overstap van het oude systeem naar het nieuwe systeem met instructievideo’s en online trainingen.

Extra: de webshop!

NIO werkte ondertussen ook aan een volledige webshop voor NFN, van het design en handige werking tot de koppeling met Mollie. Extra handig: we zorgden voor een koppeling van de webshop met het ledenportaal, waardoor leden altijd genieten van ledenkorting als ze een bestelling plaatsen én in het ledenportaal ook de facturen van hun aankopen kunnen inzien.

Nog dagelijks werken we nauw samen met NFN en zijn we betrokken bij het verder ontwikkelen van het digitaal landschap. Een mooie, intensieve samenwerking!

NFN Medewerkers-app

NIO ontwikkelde ook een NFN-app, waarmee de directie o.a. een complete analyse van gegevens overzichtelijk kan weergeven. Een tweede onderdeel in de app is de eenvoudige verwerking van papieren aanmeldingen voor leden die nog niet digitaal vaardig zijn. In slechts 2 stappen kunnen medewerkers schriftelijke aanmeldingen in de ledenadministratie verwerken. Dankzij de app duurt deze verwerking i.p.v. 6 minuten minder dan 1 minuut. Een enorme tijdwinst, als je bedenkt dat er jaarlijks wel tot 3.000 schriftelijke aanmeldingen verwerkt moeten worden!