Klantportaal

NIO heeft in de afgelopen jaren uiteenlopende klantportalen ontwikkeld. Denk aan portalen om ledengegevens bij te houden en aan portalen waarin klanten hun bestellingen en/of facturen kunnen inzien. 


Ook in het onderwijs worden onze portalen gebruikt: we ontwikkelden onder meer een portaal waarin leerkrachten toetsresultaten eenvoudig kunnen invoeren, monitoren én analyseren. Hoe verschillend deze portalen ook zijn, toch hebben ze elk één gemene deler: ze draaien om het optimaliseren van processen.

Wat zijn de voordelen
van een klantportaal?

Tijdbesparing met een klantportaal van NIO

Met een portaal is het mogelijk om simpele maar tijdrovende acties (zoals het wijzigen van adresgegevens) te verplaatsen van binnen jouw organisatie naar daarbuiten.

Relaties kunnen hierdoor eenvoudig zelf hun gegevens wijzigen op een moment dat het hen uitkomt. Informatie blijft zo niet alleen eenvoudig en snel up-to-date, ook ben je als organisatie in de huidige 24-uursmaatschappij voor een goede dienstverlening minder gebonden aan een continue bezetting.

Clean communiceren richting realties

Een portaal kun je ook inzetten voor gerichtere communicatie: relaties ontvangen geen irrelevante nieuwsbrieven of mails meer, maar alleen informatie die écht meerwaarde heeft. Dit draagt – in combinatie met een herkenbare huisstijl – bij aan een kwalitatieve totaalbeleving van jouw organisatie.

Hoe jouw ideale portaal er ook uitziet, het is belangrijk om het volledige proces goed in kaart te brengen. NIO denkt hierin met je mee, zodat het eindresultaat altijd een veilig, efficiënt en gebruiksvriendelijk portaal is dat naadloos aansluit bij jouw wensen. Nieuwsgierig wat we voor je kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op. 

Bekijk onze cases